Bilal Dursun YILMAZ
Köşe Yazarı
Bilal Dursun YILMAZ
 

EŞCİNSEL HAREKETTEN YENİ KURULACAK PARTİLERE …

<p><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Milletimizin garip bir &ouml;zelliği vardır. &Ouml;ncelikle millet kavramından kastettiğim; &uuml;lke topraklarında yaşayan ve İslam k&uuml;lt&uuml;r&uuml;yle mezcolmuş b&uuml;t&uuml;n n&uuml;fustur. Elbette millet kavramın siyasal, hukuksal ve sosyolojik anlamda başka manaları da vardır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Milletimizin bazı garip &ouml;zelliklerinden birisi şudur: kendisi gayri İslami yaşasa da kendini y&ouml;netenleri tam muttaki ister. Yani: ayyaş bir kaymakam, hovarda bir valiyi başında idareci g&ouml;rmek istemez. Şimdi diyeceksiniz ki &ldquo;İslam bunun neresinde, dediğin genel ahlak kuralıdır ve bu dediğin t&uuml;rde bir y&ouml;neticiyi dinsizler de istemez.&rdquo; Evet, b&ouml;yle bakınca &ouml;yle anlaşılıyor. Fakat bu işin bir de uygulanması var. Bir vali uluorta her yerde yemez-i&ccedil;mez eğlenmez zaten. Fakat y&ouml;nettiği ilde sağladığı asayiş, sitayiş, n&uuml;mayiş ve sair uygulamaları ile ne yaptığına bakılır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&Uuml;lkemizde son se&ccedil;imle birlikte beklenen, dillenen yeni siyasi oluşumlar her kesimden yazarın/&ccedil;izerin g&uuml;ndeminde, halkın ekseri de bunları konuşuyor. Haliyle entelekt&uuml;el kesimler yazılarıyla, s&ouml;zleriyle kurulacak partilere ve ana g&ouml;vdeye y&ouml;nelik s&ouml;ylemler geliştiriyor, kendilerince yol g&ouml;steriyorlar. Kimileri ana g&ouml;vdeyi yeteri kadar liberal politikalar geliştirememekle su&ccedil;luyor ve yeni kurulacak partileri liberal s&ouml;yleme dayanan politikaları nedeniyle &ouml;v&uuml;yor, kimileri de ana g&ouml;vdeyi yeteri kadar muhafazak&acirc;r olmamakla su&ccedil;larken yeni kurulacakların muhafazak&acirc;r ilkelere bağlılığı noktasında muvaffak olabileceğini dile getiriyorlar. Bir kesimde var ki ne ana g&ouml;vdenin her hangi bir politikasını ne de kurulacak partilerin her hangi bir s&ouml;ylemini benimsemiyor. Onlar i&ccedil;in ne iktidar partisinin ne de ondan kopanların kuracakları oluşumların bir &ouml;nemi yok, onların beklentisi maksimum kavgadan kendilerine d&uuml;şecek pay, sağlayacakları yarar&hellip; Ne t&uuml;rden kırılma yaşarsa yaşasınlar. Olaya bakışları bu modda.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Biz duygusal bir milletiz bebeklerimiz bile k&uuml;smenin ne demek olduğunu bilir. Belki de bu duygusallığın etkisiyle olsa gerek bu &uuml;lkede kurulan b&uuml;t&uuml;n partiler birbirinden koparak ya da o partileri kuranlar i&ccedil;inde bulundukları siyasal harekete bir şekilde k&uuml;serek bazen fikir, bazen menfaat ayrımına d&uuml;ş&uuml;p etkisi nispetinde parti kurmuşlardır. Kimleri tabela partisi olurken kimilerinin tabelası bile olmamıştır. Hatta Demokrat Partiyi kuran merhum Menderes&rsquo;in de CHP milletvekilliğinden istifa ederek Demokrat Partiyi kurduğunu s&ouml;ylemek bu konuyu a&ccedil;ıklamak i&ccedil;in k&acirc;fidir. Hali hazırda ki TBMM&rsquo;de de durum budur.&nbsp; Şimdi Ak Partili biri kalkıp Davutoğlu ya da Babacan i&ccedil;in &ldquo;hain&rdquo; dediğinde Saadetli de g&ouml;zleri yıldız yıldız &ldquo;hainin babası sizsiniz&rdquo; diyor, yani bu bir kısır d&ouml;ng&uuml;. Dolayısıyla bu yaklaşımlar makul ve mantıklı şeyler değil. Aslolan ana g&ouml;vdenin ve hizip&ccedil;ilerin ne s&ouml;yledikleri, ne vaat ettikleridir, geliştirdikleri politikalardır. Ve s&ouml;ylediklerine toplumu inandırmalarıdır. Yani sonu&ccedil;ta haklın vize verdiği iktidar olduğuna g&ouml;re halka rağmen siyasetler demokrasimizin yeşili, &ccedil;i&ccedil;eği, kelebeği olarak kalacakları ş&uuml;pheden varestedir.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Yazıya başladığım noktadan devam edersem o zaman iktidar olmak istiyorsan tezin ne olursa olsun siyasetin halka rağmen değil, halkla birlikte olmalıdır. K&acirc;inat, Mevlevivari d&ouml;nme &uuml;zerine kurulduğuna g&ouml;re değişim ve farklılaşmak ka&ccedil;ınılmaz olsa da bunu yaparken sosyolojiye g&ouml;re hareket etmek esastır.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Siyasal tarihimiz konuyu a&ccedil;ıklayan sonsuz &ouml;rneklerle doludur. Halka rağmen siyaset olamayacağının son &ouml;rneği İmamoğlu&rsquo;dur diyelim ki Ak Parti İmamoğlu&rsquo;nu aday yapsaydı Ak Partiye oy veren kim İmamoğlu&rsquo;na itiraz ederdi. Burada eleştirilen Yıldırım değildir. Ya da Yıldırım, İmamoğlu ile karşılaştırılmamaktadır. Burada CHP&rsquo;nin değişen halka rağmen siyasetinin halkla birlikte olma durumudur. Ak Parti&rsquo;nin ya da Yıldırım&rsquo;ın kaybetme nedenleri ise başka başka&hellip; Evet, G&uuml;neş sistemi i&ccedil;indeki D&uuml;nyamız d&acirc;hil t&uuml;m gezegenler d&ouml;n&uuml;yor&hellip; D&ouml;n&uuml;yor, aşınıyor ve kısmen değişiyor, d&ouml;nmek kanun-u fıtrat, iktiza-i tabiattır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Son g&uuml;nlerin tartışılan bir konusu &uuml;zerinden meseleyi m&uuml;şahhas hale getirerek ne demek istediğimi ifade edeyim. Ge&ccedil;tiğimiz g&uuml;nlerde daha &ccedil;ok Batı olmak &uuml;zere d&uuml;nyada &ouml;rg&uuml;tl&uuml; bir yapı haline gelen bir eşcinsel hareketin T&uuml;rkiye&rsquo;deki n&uuml;mayişi ve iktidarın &ldquo;İstanbul S&ouml;zleşmesi&rdquo;&nbsp; ve bilhassa iktidara yakın STK olan KADEM aracılığıyla bunu meşrulaştırdığı iddiaları g&uuml;ndem oldu. Her kesim fıtratınca, meşrebince bir şeyler s&ouml;yledi. Ben de şu kadarını s&ouml;yl&uuml;yor ilk s&ouml;ylediğimle bağlıyorum. Bir insan fizyolojik, biyolojik, sosyolojik farklı cinsel g&uuml;d&uuml; ya da tercihlere sahip olabilir.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bu mevzu insanlık tarihi kadar eskidir. Lakin ben toplumuzda hi&ccedil;bir annenin ya da hi&ccedil;bir babanın bile isteyerek oğlunun ya da kızının hem cinsiyle cinsel bir m&uuml;nasebeti arzulayacağına ihtimal vermiyorum. Bunun dinle ya da milletle ilgili bir durum olmadığını, fıtratla alakalı bir durum olduğunu d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorum. En k&uuml;&ccedil;&uuml;k bir hem şehri derneği bile varlığını ait olduğu topluma hissettirecek eylemlerde bulunur. Bu a&ccedil;ıdan eşcinsel hareketin kendi varlığını kabul ettirme &ccedil;abası onlar a&ccedil;ısından normal karşılansa da iktidar kanadının yaklaşımları halka rağmen olmamalı, zımni de olsa&hellip; Bu demek değil hayat hakkı vermemek, tam meşruluk vererek toplumsal onayın alınmaya &ccedil;alışılması problem olan&hellip; CHP&rsquo;nin İstanbul Belediye Başkanı hari&ccedil;, partinin neredeyse t&uuml;m belediye başkanları bu hareketi kutladı &ldquo;onur duydu&rdquo; bu da ince bir ayrıntı. Adam gay olabilir ama oğlu olsun istemez, kendi sarhoş olsa da başındakini ayık g&ouml;rmek istemesi gibi... Bakalım yeni siyasal hareketlerin metodu ne olacak, ana g&ouml;vde neye karar kılacak&hellip; Yerinde d&ouml;nerek mi everilecekler, &ouml;z&uuml;nden d&ouml;nerek mi başkalaşacaklar&hellip;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Umarım fıtratı esasi olan evrendeki d&ouml;nmek tabirini bu anlamda yorumlamamışsınızdır. K&acirc;inattaki d&ouml;nmek kendi ve diğeri ekseninde oluyor. Yoksa Ay, G&uuml;neşe d&ouml;n&uuml;şm&uuml;yor&hellip;&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">***</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ge&ccedil;en yazımda Ak Partinin ilk defa oy kullanan ve kullanacak olan gen&ccedil; se&ccedil;menden oransal olarak destek alamadığını yazmış, neden oy alamadığı &uuml;zerine yazmaya devam edeceğimi s&ouml;ylemiştim. Lakin bu konuda doğrusu tam cesur olamıyorum &ccedil;&uuml;nk&uuml; yazdıklarım daha &ccedil;ok veriye değil, yoruma dayanıyor&hellip;&nbsp; Lakin yarım bırakmak da olmaz deyip yerimin de darlığına sığınarak bu g&uuml;n de başka bir nedenden s&ouml;z edip devamı gelecek yazıya diyeceğim.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ge&ccedil;en yazımda cep telefonu demiştim &ldquo;kel alaka&rdquo; gibi dursa da birinci neden bunu saymıştım ikinci neden ise belki de en birincisi hali hazırdaki eğitim sistemizdir. Her ne kadar kitabelerde, yazıtlarda &ldquo;vicdanı h&uuml;r, fikri h&uuml;r&rdquo; bir nesilden bahsedilse de soğuk savaş d&ouml;nemindeki SSCB&rsquo;nin eğitim sisteminden daha katı bir ideolojiye dayanan bir sisteme sahibiz. Bu tornadan &ccedil;ıkanların ne vicdanı, ne de fikri h&uuml;r olacaktır. Ak Parti en fazla bakanı bu uğurda eskitti lakin esasa dokunamadı, hep makyajla uğraştı&hellip;</span></p>
Ekleme Tarihi: 12 Temmuz 2019 - Cuma

EŞCİNSEL HAREKETTEN YENİ KURULACAK PARTİLERE …

<p><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Milletimizin garip bir &ouml;zelliği vardır. &Ouml;ncelikle millet kavramından kastettiğim; &uuml;lke topraklarında yaşayan ve İslam k&uuml;lt&uuml;r&uuml;yle mezcolmuş b&uuml;t&uuml;n n&uuml;fustur. Elbette millet kavramın siyasal, hukuksal ve sosyolojik anlamda başka manaları da vardır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Milletimizin bazı garip &ouml;zelliklerinden birisi şudur: kendisi gayri İslami yaşasa da kendini y&ouml;netenleri tam muttaki ister. Yani: ayyaş bir kaymakam, hovarda bir valiyi başında idareci g&ouml;rmek istemez. Şimdi diyeceksiniz ki &ldquo;İslam bunun neresinde, dediğin genel ahlak kuralıdır ve bu dediğin t&uuml;rde bir y&ouml;neticiyi dinsizler de istemez.&rdquo; Evet, b&ouml;yle bakınca &ouml;yle anlaşılıyor. Fakat bu işin bir de uygulanması var. Bir vali uluorta her yerde yemez-i&ccedil;mez eğlenmez zaten. Fakat y&ouml;nettiği ilde sağladığı asayiş, sitayiş, n&uuml;mayiş ve sair uygulamaları ile ne yaptığına bakılır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&Uuml;lkemizde son se&ccedil;imle birlikte beklenen, dillenen yeni siyasi oluşumlar her kesimden yazarın/&ccedil;izerin g&uuml;ndeminde, halkın ekseri de bunları konuşuyor. Haliyle entelekt&uuml;el kesimler yazılarıyla, s&ouml;zleriyle kurulacak partilere ve ana g&ouml;vdeye y&ouml;nelik s&ouml;ylemler geliştiriyor, kendilerince yol g&ouml;steriyorlar. Kimileri ana g&ouml;vdeyi yeteri kadar liberal politikalar geliştirememekle su&ccedil;luyor ve yeni kurulacak partileri liberal s&ouml;yleme dayanan politikaları nedeniyle &ouml;v&uuml;yor, kimileri de ana g&ouml;vdeyi yeteri kadar muhafazak&acirc;r olmamakla su&ccedil;larken yeni kurulacakların muhafazak&acirc;r ilkelere bağlılığı noktasında muvaffak olabileceğini dile getiriyorlar. Bir kesimde var ki ne ana g&ouml;vdenin her hangi bir politikasını ne de kurulacak partilerin her hangi bir s&ouml;ylemini benimsemiyor. Onlar i&ccedil;in ne iktidar partisinin ne de ondan kopanların kuracakları oluşumların bir &ouml;nemi yok, onların beklentisi maksimum kavgadan kendilerine d&uuml;şecek pay, sağlayacakları yarar&hellip; Ne t&uuml;rden kırılma yaşarsa yaşasınlar. Olaya bakışları bu modda.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Biz duygusal bir milletiz bebeklerimiz bile k&uuml;smenin ne demek olduğunu bilir. Belki de bu duygusallığın etkisiyle olsa gerek bu &uuml;lkede kurulan b&uuml;t&uuml;n partiler birbirinden koparak ya da o partileri kuranlar i&ccedil;inde bulundukları siyasal harekete bir şekilde k&uuml;serek bazen fikir, bazen menfaat ayrımına d&uuml;ş&uuml;p etkisi nispetinde parti kurmuşlardır. Kimleri tabela partisi olurken kimilerinin tabelası bile olmamıştır. Hatta Demokrat Partiyi kuran merhum Menderes&rsquo;in de CHP milletvekilliğinden istifa ederek Demokrat Partiyi kurduğunu s&ouml;ylemek bu konuyu a&ccedil;ıklamak i&ccedil;in k&acirc;fidir. Hali hazırda ki TBMM&rsquo;de de durum budur.&nbsp; Şimdi Ak Partili biri kalkıp Davutoğlu ya da Babacan i&ccedil;in &ldquo;hain&rdquo; dediğinde Saadetli de g&ouml;zleri yıldız yıldız &ldquo;hainin babası sizsiniz&rdquo; diyor, yani bu bir kısır d&ouml;ng&uuml;. Dolayısıyla bu yaklaşımlar makul ve mantıklı şeyler değil. Aslolan ana g&ouml;vdenin ve hizip&ccedil;ilerin ne s&ouml;yledikleri, ne vaat ettikleridir, geliştirdikleri politikalardır. Ve s&ouml;ylediklerine toplumu inandırmalarıdır. Yani sonu&ccedil;ta haklın vize verdiği iktidar olduğuna g&ouml;re halka rağmen siyasetler demokrasimizin yeşili, &ccedil;i&ccedil;eği, kelebeği olarak kalacakları ş&uuml;pheden varestedir.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Yazıya başladığım noktadan devam edersem o zaman iktidar olmak istiyorsan tezin ne olursa olsun siyasetin halka rağmen değil, halkla birlikte olmalıdır. K&acirc;inat, Mevlevivari d&ouml;nme &uuml;zerine kurulduğuna g&ouml;re değişim ve farklılaşmak ka&ccedil;ınılmaz olsa da bunu yaparken sosyolojiye g&ouml;re hareket etmek esastır.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Siyasal tarihimiz konuyu a&ccedil;ıklayan sonsuz &ouml;rneklerle doludur. Halka rağmen siyaset olamayacağının son &ouml;rneği İmamoğlu&rsquo;dur diyelim ki Ak Parti İmamoğlu&rsquo;nu aday yapsaydı Ak Partiye oy veren kim İmamoğlu&rsquo;na itiraz ederdi. Burada eleştirilen Yıldırım değildir. Ya da Yıldırım, İmamoğlu ile karşılaştırılmamaktadır. Burada CHP&rsquo;nin değişen halka rağmen siyasetinin halkla birlikte olma durumudur. Ak Parti&rsquo;nin ya da Yıldırım&rsquo;ın kaybetme nedenleri ise başka başka&hellip; Evet, G&uuml;neş sistemi i&ccedil;indeki D&uuml;nyamız d&acirc;hil t&uuml;m gezegenler d&ouml;n&uuml;yor&hellip; D&ouml;n&uuml;yor, aşınıyor ve kısmen değişiyor, d&ouml;nmek kanun-u fıtrat, iktiza-i tabiattır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Son g&uuml;nlerin tartışılan bir konusu &uuml;zerinden meseleyi m&uuml;şahhas hale getirerek ne demek istediğimi ifade edeyim. Ge&ccedil;tiğimiz g&uuml;nlerde daha &ccedil;ok Batı olmak &uuml;zere d&uuml;nyada &ouml;rg&uuml;tl&uuml; bir yapı haline gelen bir eşcinsel hareketin T&uuml;rkiye&rsquo;deki n&uuml;mayişi ve iktidarın &ldquo;İstanbul S&ouml;zleşmesi&rdquo;&nbsp; ve bilhassa iktidara yakın STK olan KADEM aracılığıyla bunu meşrulaştırdığı iddiaları g&uuml;ndem oldu. Her kesim fıtratınca, meşrebince bir şeyler s&ouml;yledi. Ben de şu kadarını s&ouml;yl&uuml;yor ilk s&ouml;ylediğimle bağlıyorum. Bir insan fizyolojik, biyolojik, sosyolojik farklı cinsel g&uuml;d&uuml; ya da tercihlere sahip olabilir.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bu mevzu insanlık tarihi kadar eskidir. Lakin ben toplumuzda hi&ccedil;bir annenin ya da hi&ccedil;bir babanın bile isteyerek oğlunun ya da kızının hem cinsiyle cinsel bir m&uuml;nasebeti arzulayacağına ihtimal vermiyorum. Bunun dinle ya da milletle ilgili bir durum olmadığını, fıtratla alakalı bir durum olduğunu d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorum. En k&uuml;&ccedil;&uuml;k bir hem şehri derneği bile varlığını ait olduğu topluma hissettirecek eylemlerde bulunur. Bu a&ccedil;ıdan eşcinsel hareketin kendi varlığını kabul ettirme &ccedil;abası onlar a&ccedil;ısından normal karşılansa da iktidar kanadının yaklaşımları halka rağmen olmamalı, zımni de olsa&hellip; Bu demek değil hayat hakkı vermemek, tam meşruluk vererek toplumsal onayın alınmaya &ccedil;alışılması problem olan&hellip; CHP&rsquo;nin İstanbul Belediye Başkanı hari&ccedil;, partinin neredeyse t&uuml;m belediye başkanları bu hareketi kutladı &ldquo;onur duydu&rdquo; bu da ince bir ayrıntı. Adam gay olabilir ama oğlu olsun istemez, kendi sarhoş olsa da başındakini ayık g&ouml;rmek istemesi gibi... Bakalım yeni siyasal hareketlerin metodu ne olacak, ana g&ouml;vde neye karar kılacak&hellip; Yerinde d&ouml;nerek mi everilecekler, &ouml;z&uuml;nden d&ouml;nerek mi başkalaşacaklar&hellip;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Umarım fıtratı esasi olan evrendeki d&ouml;nmek tabirini bu anlamda yorumlamamışsınızdır. K&acirc;inattaki d&ouml;nmek kendi ve diğeri ekseninde oluyor. Yoksa Ay, G&uuml;neşe d&ouml;n&uuml;şm&uuml;yor&hellip;&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">***</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ge&ccedil;en yazımda Ak Partinin ilk defa oy kullanan ve kullanacak olan gen&ccedil; se&ccedil;menden oransal olarak destek alamadığını yazmış, neden oy alamadığı &uuml;zerine yazmaya devam edeceğimi s&ouml;ylemiştim. Lakin bu konuda doğrusu tam cesur olamıyorum &ccedil;&uuml;nk&uuml; yazdıklarım daha &ccedil;ok veriye değil, yoruma dayanıyor&hellip;&nbsp; Lakin yarım bırakmak da olmaz deyip yerimin de darlığına sığınarak bu g&uuml;n de başka bir nedenden s&ouml;z edip devamı gelecek yazıya diyeceğim.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ge&ccedil;en yazımda cep telefonu demiştim &ldquo;kel alaka&rdquo; gibi dursa da birinci neden bunu saymıştım ikinci neden ise belki de en birincisi hali hazırdaki eğitim sistemizdir. Her ne kadar kitabelerde, yazıtlarda &ldquo;vicdanı h&uuml;r, fikri h&uuml;r&rdquo; bir nesilden bahsedilse de soğuk savaş d&ouml;nemindeki SSCB&rsquo;nin eğitim sisteminden daha katı bir ideolojiye dayanan bir sisteme sahibiz. Bu tornadan &ccedil;ıkanların ne vicdanı, ne de fikri h&uuml;r olacaktır. Ak Parti en fazla bakanı bu uğurda eskitti lakin esasa dokunamadı, hep makyajla uğraştı&hellip;</span></p>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.