TABİAT YARATABİLİR Mİ!
<p><strong>Atomların bir araya gelmesiyle moleküller meydana gelir...</strong></p>
<p><strong>Kâinat ve içinde canlı, cansız her şey bu moleküllerden oluşum bulur...</strong></p>
<p><strong>Atomun kendi içinde hesaplı ilişkiler kurabilmesi için nükler, elektron, çekim kuvveti ve zayıf kuvvetten oluşan bir dengeyle işlemesi, kainatın içindeki istisnasız bütün varlığın oluşum bulmasına sebep olur.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Peki, nasıl olurda bu dizaynlı işleyiş hem kendisini yaratır ve hemde kanun koyup kendisinde uygular, bu yaratıcının kanununa aykırıdır...</strong></p>
<p><strong>Çünkü yaratıcı yaratır, yarattığına emreder ve emrettiğinede yaptırır.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Kur´anı Kerimde kâinatın iki hususta yaratıldığından bahsedilir...</strong></p>
<p><strong>Birincisi İbda, yoktan yaratmak...</strong></p>
<p><strong>İkincisi İnşa, yaratılmış olandan yaratmak.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Canlı olan her şeyi, ( Esir )yani Su maddesinden yoktan yarattık ifadesi kullanılırken...</strong></p>
<p><strong>Başka bir ayette, Yaratılmış olandan ( Cevheri, ferde ) yani atomlara kalp ettik buyrulmakta.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Görülüyor ki Kur'anda Elektron, Işık, Sıcaklık ve Çekim kuvveti gibi akışkan maddelerinde ( Esir ) su sıvısından inşa edildiği ve sonrada kâinata yerleştirildiğine işaret eder.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Yaratılan herşeye bakıldığında ne bir kusur nede bir lüzumsuzluk görülmemekte...</strong></p>
<p><strong>Her şey yerli yerine konularak sınırsız akıl dairesi içerisinde ne evrenin nede mahlukatın gücünün yapamayacağı bir olağanüstülükle dizayn edilmektedir.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Bütün tarihlerde insanların akıllarını çelmeye çalışıp yaratanın evren olduğunu, evrenin kendi kendisini yarattığını ve her şeyin değişime uğradığını savunarak kendi putlarını ve ilahlarını oluşturma çabaları, asla zerre miktarı kale alınmamalı ve itibar edilmemelidir.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Akıl ve irade sahibi olan herkes...</strong></p>
<p><strong>Mahlukata verdiği ğörevi milimetrik aksattırmadan sonsuz kudretiyle dizayn eden yaratıcının Allah olduğunu bütün mahlukatta görür ve bilir...</strong></p>
<p><strong>Aksi taktirde şeytan kibriyle isyan eden, nefsani istek ve arzularına kanan kimseler, fıtratlarıyla inatlaşarak yararlandığı bütün nimetlere nankörlük eder.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Hâlbu ki hiç bir şey kendi kendisini yaratamayacağı gibi, yaratıcı olmadan da küçücük incir çekirdeğinden kocaman incir ağacının çıkamayacağını...</strong></p>
<p><strong>Her baharda yeniden vücut bulan, bitki, şekil, renk ve kokunun kendiliğinden oluşamayacağınıda akıl sahibi herkes bilir ve idrak eder.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Aslında çok sözede gerek yoktur...</strong></p>
<p><strong>Çünkü yaratıcı her yarattığı mahlukata tecelli ederek varlığının delillerini göz önüne sermiş...</strong></p>
<p><strong>Akleden ve gören için anlamak mümkün, ancak kibrine kapılarak anlamak istemeyen isyancılar bilsin ki,</strong></p>
<p><strong>Bunları yapabilmek için sınırsız bir akıl, sınırsız bir kudret ve bütün canlı, cansız mahlûkatı yaratan, yarattığından da yaratan, her şeyi kuşatarak dengede tutan, başlangıcı ve sonu olmayan, Allah’a mahsustur.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Yunus Emrenin dediği gibi, Bir avuç toprak, Birazda suyum ben, Neyimle övüneyim, İşte buyum ben.</strong> <strong>Enbiya. 30 Hud. 7 İşaretül-icaz </strong></p>
Ekleme
Tarihi: 27 Nisan 2019 - Cumartesi
TABİAT YARATABİLİR Mİ!
<p><strong>Atomların bir araya gelmesiyle moleküller meydana gelir...</strong></p>
<p><strong>Kâinat ve içinde canlı, cansız her şey bu moleküllerden oluşum bulur...</strong></p>
<p><strong>Atomun kendi içinde hesaplı ilişkiler kurabilmesi için nükler, elektron, çekim kuvveti ve zayıf kuvvetten oluşan bir dengeyle işlemesi, kainatın içindeki istisnasız bütün varlığın oluşum bulmasına sebep olur.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Peki, nasıl olurda bu dizaynlı işleyiş hem kendisini yaratır ve hemde kanun koyup kendisinde uygular, bu yaratıcının kanununa aykırıdır...</strong></p>
<p><strong>Çünkü yaratıcı yaratır, yarattığına emreder ve emrettiğinede yaptırır.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Kur´anı Kerimde kâinatın iki hususta yaratıldığından bahsedilir...</strong></p>
<p><strong>Birincisi İbda, yoktan yaratmak...</strong></p>
<p><strong>İkincisi İnşa, yaratılmış olandan yaratmak.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Canlı olan her şeyi, ( Esir )yani Su maddesinden yoktan yarattık ifadesi kullanılırken...</strong></p>
<p><strong>Başka bir ayette, Yaratılmış olandan ( Cevheri, ferde ) yani atomlara kalp ettik buyrulmakta.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Görülüyor ki Kur'anda Elektron, Işık, Sıcaklık ve Çekim kuvveti gibi akışkan maddelerinde ( Esir ) su sıvısından inşa edildiği ve sonrada kâinata yerleştirildiğine işaret eder.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Yaratılan herşeye bakıldığında ne bir kusur nede bir lüzumsuzluk görülmemekte...</strong></p>
<p><strong>Her şey yerli yerine konularak sınırsız akıl dairesi içerisinde ne evrenin nede mahlukatın gücünün yapamayacağı bir olağanüstülükle dizayn edilmektedir.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Bütün tarihlerde insanların akıllarını çelmeye çalışıp yaratanın evren olduğunu, evrenin kendi kendisini yarattığını ve her şeyin değişime uğradığını savunarak kendi putlarını ve ilahlarını oluşturma çabaları, asla zerre miktarı kale alınmamalı ve itibar edilmemelidir.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Akıl ve irade sahibi olan herkes...</strong></p>
<p><strong>Mahlukata verdiği ğörevi milimetrik aksattırmadan sonsuz kudretiyle dizayn eden yaratıcının Allah olduğunu bütün mahlukatta görür ve bilir...</strong></p>
<p><strong>Aksi taktirde şeytan kibriyle isyan eden, nefsani istek ve arzularına kanan kimseler, fıtratlarıyla inatlaşarak yararlandığı bütün nimetlere nankörlük eder.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Hâlbu ki hiç bir şey kendi kendisini yaratamayacağı gibi, yaratıcı olmadan da küçücük incir çekirdeğinden kocaman incir ağacının çıkamayacağını...</strong></p>
<p><strong>Her baharda yeniden vücut bulan, bitki, şekil, renk ve kokunun kendiliğinden oluşamayacağınıda akıl sahibi herkes bilir ve idrak eder.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Aslında çok sözede gerek yoktur...</strong></p>
<p><strong>Çünkü yaratıcı her yarattığı mahlukata tecelli ederek varlığının delillerini göz önüne sermiş...</strong></p>
<p><strong>Akleden ve gören için anlamak mümkün, ancak kibrine kapılarak anlamak istemeyen isyancılar bilsin ki,</strong></p>
<p><strong>Bunları yapabilmek için sınırsız bir akıl, sınırsız bir kudret ve bütün canlı, cansız mahlûkatı yaratan, yarattığından da yaratan, her şeyi kuşatarak dengede tutan, başlangıcı ve sonu olmayan, Allah’a mahsustur.</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>Yunus Emrenin dediği gibi, Bir avuç toprak, Birazda suyum ben, Neyimle övüneyim, İşte buyum ben.</strong> <strong>Enbiya. 30 Hud. 7 İşaretül-icaz </strong></p>
Yazıya ifade bırak !
Bu yazıya hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.