KESİN DAVET 44
<div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">ALLAH’IN RAHMETİ HERŞEYİ KAPLAMIŞTIR<br />
<br />
<br />
Onyedinci sözde Allah’ın rahmeti her şeyi kapladığını, ayrılık ve ölümün bu isimlere nasıl uygun düştüğü, ikna edici bir şekilde istifademize sunulmuştur. Bu konuyu detaylı anlamak için kaynağına müracaat etmek gerekmektedir. Burada:<br />
<br />
وَسِعَتْ رَحْمَتِى كُلَّ شَىْءٍشَىْءٍ 13<br />
<br />
"Rahmeti herşeyi kaplamıştır." (13/156)<br />
<br />
Ayrılık ve ölüm ise, rahmetinin vüs'at-i şümulüne yani şefkat ve merhametinin kapsamının genişliğine zahiren, görünürde muvafık, uygun düşmüyor.<br />
<br />
Fakat hakikatte, esas olarak birkaç cihet-i muvafakati, uygun yönü vardır. Şefkat ve merhametine aykırı değildir.<br />
<br />
Bir ciheti şudur ki:<br />
<br />
Sâni-i Kerîm, sonsuz cömert ve kerem sahibi, her şeye sanatlı yaratan Allah,<br />
<br />
Fâtır-ı Rahîm, rahmeti herşeyi kuşatan ve benzersiz şeyleri üstün sanatı ile yaratan Allah,<br />
<br />
herbir taifenin, topluluğun resmi geçit nöbeti bittikten ve<br />
<br />
o resmi geçitten maksut olan, istenilen neticeler alındıktan sonra,<br />
<br />
ekseriyet itibarıyla, dünyadan merhametkârâne, merhametli bir tarz ile tenfir edip, nefret ettirip usandırıyor,<br />
<br />
istirahate bir meyil ve başka bir âleme göçmeye bir şevk, şiddetli arzu ihsan ediyor; ve vazife-i hayattan terhis edildikleri, görevine son verildikleri zaman,<br />
<br />
vatan-ı aslîlerine, esas vatanlarına bir meyelân-ı şevk-engiz, sevinç ve coşku veren bir yöneliş ve eğilim, ruhlarında uyandırıyor.<br />
<br />
Hem o Rahmân'ın, rahmeti bütün varlıkları kuşatan Allah’ın,<br />
<br />
nihayetsiz rahmetinden uzak değil ki,<br />
<br />
nasıl vazife uğrunda, mücahede işinde telef olan, cihat yolunda şehit olan bir nefere şehadet rütbesini veriyor ve<br />
<br />
kurban olarak kesilen bir koyuna, âhirette cismanî bir vücud-u bâki, sonsuz maddi vücut vererek,<br />
<br />
Sırat üstünde, yâni cehennem üzerinde kurulu ve cennete geçilen köprü üstünde,<br />
<br />
sahibine Burak gibi hızlı bir Cennet bineği mertebesini vermekle mükâfatlandırıyor…<br />
<br />
16.03.2020<br />
<br />
Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu</div>
Ekleme
Tarihi: 16 Mart 2020 - Pazartesi
KESİN DAVET 44
<div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">ALLAH’IN RAHMETİ HERŞEYİ KAPLAMIŞTIR<br />
<br />
<br />
Onyedinci sözde Allah’ın rahmeti her şeyi kapladığını, ayrılık ve ölümün bu isimlere nasıl uygun düştüğü, ikna edici bir şekilde istifademize sunulmuştur. Bu konuyu detaylı anlamak için kaynağına müracaat etmek gerekmektedir. Burada:<br />
<br />
وَسِعَتْ رَحْمَتِى كُلَّ شَىْءٍشَىْءٍ 13<br />
<br />
"Rahmeti herşeyi kaplamıştır." (13/156)<br />
<br />
Ayrılık ve ölüm ise, rahmetinin vüs'at-i şümulüne yani şefkat ve merhametinin kapsamının genişliğine zahiren, görünürde muvafık, uygun düşmüyor.<br />
<br />
Fakat hakikatte, esas olarak birkaç cihet-i muvafakati, uygun yönü vardır. Şefkat ve merhametine aykırı değildir.<br />
<br />
Bir ciheti şudur ki:<br />
<br />
Sâni-i Kerîm, sonsuz cömert ve kerem sahibi, her şeye sanatlı yaratan Allah,<br />
<br />
Fâtır-ı Rahîm, rahmeti herşeyi kuşatan ve benzersiz şeyleri üstün sanatı ile yaratan Allah,<br />
<br />
herbir taifenin, topluluğun resmi geçit nöbeti bittikten ve<br />
<br />
o resmi geçitten maksut olan, istenilen neticeler alındıktan sonra,<br />
<br />
ekseriyet itibarıyla, dünyadan merhametkârâne, merhametli bir tarz ile tenfir edip, nefret ettirip usandırıyor,<br />
<br />
istirahate bir meyil ve başka bir âleme göçmeye bir şevk, şiddetli arzu ihsan ediyor; ve vazife-i hayattan terhis edildikleri, görevine son verildikleri zaman,<br />
<br />
vatan-ı aslîlerine, esas vatanlarına bir meyelân-ı şevk-engiz, sevinç ve coşku veren bir yöneliş ve eğilim, ruhlarında uyandırıyor.<br />
<br />
Hem o Rahmân'ın, rahmeti bütün varlıkları kuşatan Allah’ın,<br />
<br />
nihayetsiz rahmetinden uzak değil ki,<br />
<br />
nasıl vazife uğrunda, mücahede işinde telef olan, cihat yolunda şehit olan bir nefere şehadet rütbesini veriyor ve<br />
<br />
kurban olarak kesilen bir koyuna, âhirette cismanî bir vücud-u bâki, sonsuz maddi vücut vererek,<br />
<br />
Sırat üstünde, yâni cehennem üzerinde kurulu ve cennete geçilen köprü üstünde,<br />
<br />
sahibine Burak gibi hızlı bir Cennet bineği mertebesini vermekle mükâfatlandırıyor…<br />
<br />
16.03.2020<br />
<br />
Prof. Dr. Cahit Kurbanoğlu</div>
Yazıya ifade bırak !
Bu yazıya hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.