Mücahit GÜLER
Köşe Yazarı
Mücahit GÜLER
 

Prof. Mustafa Öztürk’ün Çıkmaz Sokağı-1         

<p>En son yazdığımız makalede Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml; eleştirirken eleştiri ahlakına sahip olmamız gerektiğine, şahsa hakaret etmek ile d&uuml;ş&uuml;nceyi eleştirmenin farklı şeyler olduğuna değinmiştim. Bu yazımızı ise, &lsquo;fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; adı altında her s&ouml;ylenene sessiz kalınması gerektiğini d&uuml;ş&uuml;nenlere ve Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&#39;&uuml;n iddialarına&rsquo; ayıracağız.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; Kendisini modern bir insan olarak tanıtanların &ccedil;oğunun d&uuml;ş&uuml;ncesinden dolayı eleştirilirken hemen &lsquo;fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;&rsquo; arg&uuml;manına/deliline sarıldığını g&ouml;r&uuml;yoruz. Bu konunun biraz suistimal edildiğini d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorum. &lsquo;Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;&rsquo; adı altında her şey s&ouml;ylenir mi? Fikir nedir, neye fikir denir ? Kuran m&uuml;şriklerin bazı lafları ve d&uuml;ş&uuml;nceleri i&ccedil;in boş bir kuruntu diyor! Allah cc şirk i&ccedil;erisinde dinine ve peygamberine saldıranları cehennem ile korkuturken fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;n&uuml; kısıtlamış mı oluyor? Allah&rsquo;ın itibar ettiği ve m&uuml;sade ettiği fikirler ve alanlar olduğu gibi, m&uuml;saade etmediği fikirler ve alanlarda var. Nefsin ve şeytanın d&uuml;rtmesi ile başkasını k&uuml;&ccedil;&uuml;k d&uuml;ş&uuml;recek şeye &ldquo;fikir&rdquo; denmez &ldquo;hakaret&rdquo; denir. Akla ve mantığa dayanan samimiyet taşıyan şeyler fikir &uuml;r&uuml;n&uuml; olabilir. Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml;n haddi hududu aştığı y&uuml;zlerce konu var sanki hepsine mi bir şey denilmiş? Bu insan Profes&ouml;r olana kadar ne &ccedil;amlar devirmiş ama fikir olabilecek konularda kendi g&ouml;r&uuml;ş&uuml;d&uuml;r, kendini bağlar diyerek ilmi reddiye ile ehli s&uuml;nnet hocalarımız ona cevaplar vermiştir. Ama bug&uuml;n g&uuml;ndem olan konu onun kendini bağlayan ilmi g&ouml;r&uuml;şleri değil haddini aşan hakaret ve iftiralarıdır. Yani bizim bir m&uuml;sl&uuml;man olarak ağrımıza giden &lsquo;ilahiyatta truva atları mı var?&rsquo; dedirtecek hale gelen g&ouml;r&uuml;şleridir? Bu kişi y&uuml;ksek lisans &ouml;ğrenicisi değil, Profes&ouml;r olmuş birisidir. Yani kimse durduk yere hemen lin&ccedil; etmiş değil! Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; engellenmiş değil! Bizim fikirle kavga edecek fikri bir ehli s&uuml;nnet ge&ccedil;mişimiz olduğu gibi, hakaret ve iftira edenlere karşı da m&uuml;cadele edecek iman enerjimiz var elhamd&uuml;lillah.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp;Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;n&uuml;n bir &ouml;l&ccedil;&uuml;t&uuml; olmayacak mı? Herkes her istediğini s&ouml;yleme hakkına sahip mi? Bu a&ccedil;ıdan bakacak olursak herkes her şeyi s&ouml;yler ama kimse bir konuda anlaşamaz. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; herkesin bir fikri olmuş olacak, &ouml;zg&uuml;rl&uuml;k adı altında hem g&ouml;r&uuml;şlerinden vazge&ccedil;meyecekler hem de eleştiri yapılmasına razı olmayacaklar. Bu da &ccedil;atışmayı beraberinde getirecektir. Herkes benim d&uuml;ş&uuml;ncem doğrudur derse, hakikat nasıl ortaya &ccedil;ıkacaktır. Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;ne saygı diyenler &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml;n muhaliflerine s&ouml;ylediği &lsquo;&ccedil;akal, meymenetsiz, pislik, cibiliyetsiz, şerefsiz, it&rsquo; gibi ifadelerini ve 1400 yıllık geleneğe g&ouml;re hareket edenlere &lsquo;&ouml;k&uuml;z&rsquo; gibi inanmak zorunda değilim ifadelerine de bu kadar tepki g&ouml;sterdiler mi? Allah&rsquo;ı, Peygamber&rsquo;i, Sahabe&rsquo;yi, mezhep imamlarını eleştirenlere, hakaret edenlere fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; adı altında sessiz kalınıyor ama insanlar bu yanlışları eleştirirken&nbsp; fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; var deyip ayağa kalkıyorsunuz. Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; platonik aşka benzemez, &ouml;zg&uuml;rl&uuml;kten anladığınız bu mudur?</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml;n sinirlenirken d&uuml;ş&uuml;ncelerini anlatmak yerine duygu patlaması yaşadığını g&ouml;r&uuml;yorum. Bir insanın d&uuml;ş&uuml;ncelerini ifade etmek yerine hakaret ederek muhatabına duygusal şiddet uygulaması onun sağlıklı bir &ccedil;ocukluk evresinden ge&ccedil;mediğini g&ouml;sterir. Bunu da kendisi videoların birinde itiraf ederek bir&ccedil;ok şeyi babasının zoruyla yaptığını s&ouml;ylemektedir. Anlaşılan &ccedil;ocukluk evresinde duygu ve d&uuml;ş&uuml;ncelerinin dışarıya yansıtılmasına izin verilmemiş, kendini ifade etmesi s&uuml;rekli engellenmiş. Bir problemin &ccedil;&ouml;z&uuml;m yolunun bu şekilde olacağını inanmış. Kendisini her eleştirene hakaret ederek susturmayı marifet zannediyor, d&uuml;ş&uuml;ncelerinin eleştirilmesine tahamm&uuml;l&uuml; yok.Bunu da din sosuyla sunmayı da ihmal etmiyor. Sabır başka şeydir, biriktirmek başka şeydir. Sabırda patlama olmaz, biriktirilen duygularda patlama olur. En yakın zaman da duygu y&ouml;netimi eğitimine başlamanızı tavsiye ederim.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; Her şey eleştiri konusu değildir, eleştirinin sınırları olur, fikrin &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; mantığın dışına &ccedil;ıkamaz. İmani konular araştırma yapılıp kabul edildikten sonra eleştirilemez. En fazla hikmetini araştırabilirsin. Bir şeyin hikmetini araştırmak başka şey, o şeyi araştırırken sanki hata varmış gibi araştırmak başka şeydir. Eleştiri/ş&uuml;phe imandan evvel olur, sonra olmaz. İman ile emin aynı k&ouml;kten gelir. D&uuml;r&uuml;st, emin ve g&uuml;venilir olduğuna iman ettiğini iddia ettiğin Allah&rsquo;ın h&uuml;k&uuml;mlerini mahkeme edercesine yargılayarak eleştirmek hangi akla, mantığa ve imana sığar? Kur&rsquo;an iman edilmesi gereken konulardan bir tanesidir. Bu kitap hakkında ş&uuml;phesi olan iman etmezden evvel bunu araştırması gerekir. Kur&rsquo;an ve s&uuml;nnet bizim i&ccedil;in bağlayıcıdır. İmanda i&ccedil;tihat olmaz, ayetler dalga konusu, espiri malzemesi olamaz (1). Bunlar bizim kırmızı &ccedil;izgilerimizdir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp;Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk bu kitabın mana olarak Allah&rsquo;a, lafız olarak peygambere ait olduğunu iddia ediyor. Bu g&ouml;r&uuml;ş&uuml;nden ger&ccedil;ekten emin mi? Evrensel bir kitabın s&ouml;zlerinin bir beşere ait olduğunu, tasvirlerinin ise y&ouml;resel olduğunu s&ouml;ylerken ne dediğinin farkında mı? Batı ellerindeki tahrif olmuş kitaplar olduğu halde bunların Allah kelamı olduğunu, kitaplarının bozulmadığını iddia ediyorken, ilahiyat hocalarımızdan bazılarının ise kutsal kitaplarının yanlışlığını ispatlamaya &ccedil;alışması ne kadar garip değil mi? Bir başka hoca &ccedil;ıkıp inandığı Allah&rsquo;ın cahil olduğunu (gaybı bilmediğini) s&ouml;yl&uuml;yor, bir başkası namaz diye bir şey yok diyor, bir başkası namazda kampanya yapıp vakitlerin sayısını &uuml;&ccedil;e indiriyor, bir başkası altıya &ccedil;ıkarıyor. &Ouml;l&uuml; bir değil ki ağlayasın deli bir değil ki bağlayasın demişler, hangi birini sayalım? Bir &lsquo;farklı olma hastalığı, pop&uuml;ler olma şehveti&rsquo; sarmış bizleri. Pop&uuml;ler olmanın yolunu sa&ccedil;malamakta bulmuşlar. En &ccedil;ok sa&ccedil;malayan en fazla tanınır olmuş. Meşhur olma sevdasına zemzem kuyusunu pisleten adam misali olmaya gerek var mı?&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &quot;Fatiha suresi Allah kelamı değildir&quot; denir mi? Bu kitaba toptan inanmak gerekiyor. Kitabın bir kısmına uyup bir kısmına uymayalım diyenler lanetlenmiştir. Bu sınıfa mı dahil olmak istiyorsunuz? Mekke m&uuml;şriklerinden bazıları bazı geceler peygamberimizin evinin etrafında oturup onun Kur&rsquo;an okuyuşunu dinleyerek acizliklerini hissedermiş. Mekke m&uuml;şriklerinin dahi s&ouml;ylemediği şeyleri s&ouml;yl&uuml;yorsunuz. Onlar şiirde &ccedil;ok pop&uuml;ler olan bir kavimdi. B&ouml;yle bir şey s&ouml;z konusu olsa bunun farkında olamayacaklar mı? En&rsquo;am suresi 115 ve Kehf suresi 27. ayetlerde &lsquo;onun kelimelerini değiştirecek yoktur&rsquo; yazıyor. Burada Kur&rsquo;an&rsquo;ın lafzen de Allah&rsquo;ın kelimesi olduğunu g&ouml;r&uuml;yoruz. Kur&rsquo;an&rsquo;a baktığımızda Allah konuşuyor. Bu kitap beşer s&ouml;z&uuml;yse bir&ccedil;ok ayet &lsquo;de ki&rsquo; s&ouml;zleriyle başlıyor. Sana vahyedileni oku, sana vahyedilene uy, sana vahyedilene sımsıkı sarıl, bu Kur&rsquo;an&rsquo;ı biz sana vereceğiz, bu Kur&rsquo;an Allah katındandır, sizden sonrakilere ulaştırmak i&ccedil;in bu kitap bana vahyedildi, ben Allah&rsquo;tan korkarım tarzında gelen ayetleri nereye koyacağız? Nasıl yorumlayacağız? Konuyu burada bırakalım, devamını yarın yayınlayacağız inşallah.</p> <p>&nbsp;M&uuml;cahit G&Uuml;LER&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>1- Tevbe Suresi 65-66. ayetler</p>
Ekleme Tarihi: 11 Aralık 2020 - Cuma

Prof. Mustafa Öztürk’ün Çıkmaz Sokağı-1         

<p>En son yazdığımız makalede Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml; eleştirirken eleştiri ahlakına sahip olmamız gerektiğine, şahsa hakaret etmek ile d&uuml;ş&uuml;nceyi eleştirmenin farklı şeyler olduğuna değinmiştim. Bu yazımızı ise, &lsquo;fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; adı altında her s&ouml;ylenene sessiz kalınması gerektiğini d&uuml;ş&uuml;nenlere ve Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&#39;&uuml;n iddialarına&rsquo; ayıracağız.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; Kendisini modern bir insan olarak tanıtanların &ccedil;oğunun d&uuml;ş&uuml;ncesinden dolayı eleştirilirken hemen &lsquo;fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;&rsquo; arg&uuml;manına/deliline sarıldığını g&ouml;r&uuml;yoruz. Bu konunun biraz suistimal edildiğini d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorum. &lsquo;Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;&rsquo; adı altında her şey s&ouml;ylenir mi? Fikir nedir, neye fikir denir ? Kuran m&uuml;şriklerin bazı lafları ve d&uuml;ş&uuml;nceleri i&ccedil;in boş bir kuruntu diyor! Allah cc şirk i&ccedil;erisinde dinine ve peygamberine saldıranları cehennem ile korkuturken fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;n&uuml; kısıtlamış mı oluyor? Allah&rsquo;ın itibar ettiği ve m&uuml;sade ettiği fikirler ve alanlar olduğu gibi, m&uuml;saade etmediği fikirler ve alanlarda var. Nefsin ve şeytanın d&uuml;rtmesi ile başkasını k&uuml;&ccedil;&uuml;k d&uuml;ş&uuml;recek şeye &ldquo;fikir&rdquo; denmez &ldquo;hakaret&rdquo; denir. Akla ve mantığa dayanan samimiyet taşıyan şeyler fikir &uuml;r&uuml;n&uuml; olabilir. Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml;n haddi hududu aştığı y&uuml;zlerce konu var sanki hepsine mi bir şey denilmiş? Bu insan Profes&ouml;r olana kadar ne &ccedil;amlar devirmiş ama fikir olabilecek konularda kendi g&ouml;r&uuml;ş&uuml;d&uuml;r, kendini bağlar diyerek ilmi reddiye ile ehli s&uuml;nnet hocalarımız ona cevaplar vermiştir. Ama bug&uuml;n g&uuml;ndem olan konu onun kendini bağlayan ilmi g&ouml;r&uuml;şleri değil haddini aşan hakaret ve iftiralarıdır. Yani bizim bir m&uuml;sl&uuml;man olarak ağrımıza giden &lsquo;ilahiyatta truva atları mı var?&rsquo; dedirtecek hale gelen g&ouml;r&uuml;şleridir? Bu kişi y&uuml;ksek lisans &ouml;ğrenicisi değil, Profes&ouml;r olmuş birisidir. Yani kimse durduk yere hemen lin&ccedil; etmiş değil! Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; engellenmiş değil! Bizim fikirle kavga edecek fikri bir ehli s&uuml;nnet ge&ccedil;mişimiz olduğu gibi, hakaret ve iftira edenlere karşı da m&uuml;cadele edecek iman enerjimiz var elhamd&uuml;lillah.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp;Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;n&uuml;n bir &ouml;l&ccedil;&uuml;t&uuml; olmayacak mı? Herkes her istediğini s&ouml;yleme hakkına sahip mi? Bu a&ccedil;ıdan bakacak olursak herkes her şeyi s&ouml;yler ama kimse bir konuda anlaşamaz. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; herkesin bir fikri olmuş olacak, &ouml;zg&uuml;rl&uuml;k adı altında hem g&ouml;r&uuml;şlerinden vazge&ccedil;meyecekler hem de eleştiri yapılmasına razı olmayacaklar. Bu da &ccedil;atışmayı beraberinde getirecektir. Herkes benim d&uuml;ş&uuml;ncem doğrudur derse, hakikat nasıl ortaya &ccedil;ıkacaktır. Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;ne saygı diyenler &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml;n muhaliflerine s&ouml;ylediği &lsquo;&ccedil;akal, meymenetsiz, pislik, cibiliyetsiz, şerefsiz, it&rsquo; gibi ifadelerini ve 1400 yıllık geleneğe g&ouml;re hareket edenlere &lsquo;&ouml;k&uuml;z&rsquo; gibi inanmak zorunda değilim ifadelerine de bu kadar tepki g&ouml;sterdiler mi? Allah&rsquo;ı, Peygamber&rsquo;i, Sahabe&rsquo;yi, mezhep imamlarını eleştirenlere, hakaret edenlere fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; adı altında sessiz kalınıyor ama insanlar bu yanlışları eleştirirken&nbsp; fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; var deyip ayağa kalkıyorsunuz. Fikir &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; platonik aşka benzemez, &ouml;zg&uuml;rl&uuml;kten anladığınız bu mudur?</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk&rsquo;&uuml;n sinirlenirken d&uuml;ş&uuml;ncelerini anlatmak yerine duygu patlaması yaşadığını g&ouml;r&uuml;yorum. Bir insanın d&uuml;ş&uuml;ncelerini ifade etmek yerine hakaret ederek muhatabına duygusal şiddet uygulaması onun sağlıklı bir &ccedil;ocukluk evresinden ge&ccedil;mediğini g&ouml;sterir. Bunu da kendisi videoların birinde itiraf ederek bir&ccedil;ok şeyi babasının zoruyla yaptığını s&ouml;ylemektedir. Anlaşılan &ccedil;ocukluk evresinde duygu ve d&uuml;ş&uuml;ncelerinin dışarıya yansıtılmasına izin verilmemiş, kendini ifade etmesi s&uuml;rekli engellenmiş. Bir problemin &ccedil;&ouml;z&uuml;m yolunun bu şekilde olacağını inanmış. Kendisini her eleştirene hakaret ederek susturmayı marifet zannediyor, d&uuml;ş&uuml;ncelerinin eleştirilmesine tahamm&uuml;l&uuml; yok.Bunu da din sosuyla sunmayı da ihmal etmiyor. Sabır başka şeydir, biriktirmek başka şeydir. Sabırda patlama olmaz, biriktirilen duygularda patlama olur. En yakın zaman da duygu y&ouml;netimi eğitimine başlamanızı tavsiye ederim.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; Her şey eleştiri konusu değildir, eleştirinin sınırları olur, fikrin &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; mantığın dışına &ccedil;ıkamaz. İmani konular araştırma yapılıp kabul edildikten sonra eleştirilemez. En fazla hikmetini araştırabilirsin. Bir şeyin hikmetini araştırmak başka şey, o şeyi araştırırken sanki hata varmış gibi araştırmak başka şeydir. Eleştiri/ş&uuml;phe imandan evvel olur, sonra olmaz. İman ile emin aynı k&ouml;kten gelir. D&uuml;r&uuml;st, emin ve g&uuml;venilir olduğuna iman ettiğini iddia ettiğin Allah&rsquo;ın h&uuml;k&uuml;mlerini mahkeme edercesine yargılayarak eleştirmek hangi akla, mantığa ve imana sığar? Kur&rsquo;an iman edilmesi gereken konulardan bir tanesidir. Bu kitap hakkında ş&uuml;phesi olan iman etmezden evvel bunu araştırması gerekir. Kur&rsquo;an ve s&uuml;nnet bizim i&ccedil;in bağlayıcıdır. İmanda i&ccedil;tihat olmaz, ayetler dalga konusu, espiri malzemesi olamaz (1). Bunlar bizim kırmızı &ccedil;izgilerimizdir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp;Mustafa &Ouml;zt&uuml;rk bu kitabın mana olarak Allah&rsquo;a, lafız olarak peygambere ait olduğunu iddia ediyor. Bu g&ouml;r&uuml;ş&uuml;nden ger&ccedil;ekten emin mi? Evrensel bir kitabın s&ouml;zlerinin bir beşere ait olduğunu, tasvirlerinin ise y&ouml;resel olduğunu s&ouml;ylerken ne dediğinin farkında mı? Batı ellerindeki tahrif olmuş kitaplar olduğu halde bunların Allah kelamı olduğunu, kitaplarının bozulmadığını iddia ediyorken, ilahiyat hocalarımızdan bazılarının ise kutsal kitaplarının yanlışlığını ispatlamaya &ccedil;alışması ne kadar garip değil mi? Bir başka hoca &ccedil;ıkıp inandığı Allah&rsquo;ın cahil olduğunu (gaybı bilmediğini) s&ouml;yl&uuml;yor, bir başkası namaz diye bir şey yok diyor, bir başkası namazda kampanya yapıp vakitlerin sayısını &uuml;&ccedil;e indiriyor, bir başkası altıya &ccedil;ıkarıyor. &Ouml;l&uuml; bir değil ki ağlayasın deli bir değil ki bağlayasın demişler, hangi birini sayalım? Bir &lsquo;farklı olma hastalığı, pop&uuml;ler olma şehveti&rsquo; sarmış bizleri. Pop&uuml;ler olmanın yolunu sa&ccedil;malamakta bulmuşlar. En &ccedil;ok sa&ccedil;malayan en fazla tanınır olmuş. Meşhur olma sevdasına zemzem kuyusunu pisleten adam misali olmaya gerek var mı?&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &quot;Fatiha suresi Allah kelamı değildir&quot; denir mi? Bu kitaba toptan inanmak gerekiyor. Kitabın bir kısmına uyup bir kısmına uymayalım diyenler lanetlenmiştir. Bu sınıfa mı dahil olmak istiyorsunuz? Mekke m&uuml;şriklerinden bazıları bazı geceler peygamberimizin evinin etrafında oturup onun Kur&rsquo;an okuyuşunu dinleyerek acizliklerini hissedermiş. Mekke m&uuml;şriklerinin dahi s&ouml;ylemediği şeyleri s&ouml;yl&uuml;yorsunuz. Onlar şiirde &ccedil;ok pop&uuml;ler olan bir kavimdi. B&ouml;yle bir şey s&ouml;z konusu olsa bunun farkında olamayacaklar mı? En&rsquo;am suresi 115 ve Kehf suresi 27. ayetlerde &lsquo;onun kelimelerini değiştirecek yoktur&rsquo; yazıyor. Burada Kur&rsquo;an&rsquo;ın lafzen de Allah&rsquo;ın kelimesi olduğunu g&ouml;r&uuml;yoruz. Kur&rsquo;an&rsquo;a baktığımızda Allah konuşuyor. Bu kitap beşer s&ouml;z&uuml;yse bir&ccedil;ok ayet &lsquo;de ki&rsquo; s&ouml;zleriyle başlıyor. Sana vahyedileni oku, sana vahyedilene uy, sana vahyedilene sımsıkı sarıl, bu Kur&rsquo;an&rsquo;ı biz sana vereceğiz, bu Kur&rsquo;an Allah katındandır, sizden sonrakilere ulaştırmak i&ccedil;in bu kitap bana vahyedildi, ben Allah&rsquo;tan korkarım tarzında gelen ayetleri nereye koyacağız? Nasıl yorumlayacağız? Konuyu burada bırakalım, devamını yarın yayınlayacağız inşallah.</p> <p>&nbsp;M&uuml;cahit G&Uuml;LER&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>1- Tevbe Suresi 65-66. ayetler</p>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.