Mehmet MEMDOĞLU
Köşe Yazarı
Mehmet MEMDOĞLU
 

Öcalan’ın Mustafa Kemal Okumaları

<p>&Ouml;calan, 30 Kasım 2005 tarihli Avukat G&ouml;r&uuml;şme Notları&rsquo;nda: <em>&ldquo;Mustafa Kemal&rsquo;in 1920&rsquo;li yıllarda oynadığı rol&uuml; 2000&rsquo;li yıllarda oynayacak bir &lsquo;K&uuml;rt&rsquo; Mustafa Kemal&rsquo;e ihtiya&ccedil; vardır&rdquo;</em> diyordu.&nbsp; Ve Kamuoyu &Ouml;calan&rsquo;ın bu a&ccedil;ıklaması karşısında şaşkınlığını gizleyememiş, ne demek istediğini de anlayamamıştı.</p> <p>&nbsp;</p> <p>T&uuml;rkiye&rsquo;nin en hassas konusunun &ouml;znesi durumundaki şahsı, yani Abdullah &Ouml;calan&rsquo;ı baz almak... Biliyorum, bir&ccedil;ok kişi gibi &ldquo;Neden &Ouml;calan&rdquo;, &ldquo;Ne m&uuml;nasebet?&rdquo; diyebilirsiniz. &nbsp;Bu konuda haklı da olabilirsiniz. Ama bize g&ouml;re &uuml;lkenin en b&uuml;y&uuml;k sorunu kabul edilen bir sorunun temel &ccedil;&ouml;z&uuml;m&uuml;, o sorunun başındaki şahsın tanınması ve tanımlanmasıyla m&uuml;mk&uuml;n olabilir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>İşte bu saptama bağlamında, şahsi inan&ccedil;, d&uuml;ş&uuml;nce ve eğilimlerimi bir yana bırakarak, kendimden en ufak bir iz dahi yansıtmadan, &Ouml;calan&rsquo;ı baz alarak bir &ccedil;alışma yaptık. &Ouml;calan&rsquo;ın i&ccedil;yapısı ancak karakter kodları, d&uuml;ş&uuml;nsel derinliği ya da y&uuml;zeyselliği, eğilimleri, inan&ccedil; d&uuml;nyası ve hedeflerini, &Ouml;calan&rsquo;ın aynası ve r&ouml;ntgeni diyebileceğimiz yazıları incelendiğinde anlaşılabilecek ve g&ouml;r&uuml;lebilecektir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Yıllardır T&uuml;rkiye&rsquo;nin g&uuml;ndeminden d&uuml;şmeyen ve h&acirc;lihazırda da d&uuml;şmeyeceğe benzeyen &Ouml;calan ve PKK, değişik &ccedil;evrelerce kendi algı ve ilgi d&uuml;nyalarına paralel d&uuml;şen tahlil ve analizlere tabi tutulmuştur. &Ouml;calan bu g&uuml;ne kadar ya tanınmadı ya da tanınmak istenmedi. Zamanında ve zemininde, yani T&uuml;rkiye ger&ccedil;ekliğinde, kendi &ouml;zel -yerel şartları i&ccedil;inde &Ouml;calan&rsquo;ın kişisel kodları &ccedil;&ouml;z&uuml;lm&uuml;ş olsaydı, onun ideolojisi, ruh d&uuml;nyası ve d&uuml;nya perspektifi &uuml;zerinde durulup analizler ve kriminal &ccedil;alışmalar yapılabilseydi, bug&uuml;n &ccedil;ok daha farklı bir noktada bulunabilirdik</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, Mustafa Kemal&rsquo;in kişiliğine ilişkin yakalanmadan &ouml;nce, <em>&ldquo;</em><em>Şimdi M. Kemal&rsquo;i &ccedil;ok iyi g&ouml;r&uuml;yorum. Onunla karşı karşıya olmayı, kurnazlıklarını, al&ccedil;aklıklarını y&uuml;z&uuml;ne s&ouml;ylemeyi &ccedil;ok isterdim. İktidarlaşmış ama neye dayanarak? Bazıları &lsquo;Devrimci&rsquo;, &lsquo;Kurtuluş&ccedil;u&rsquo; diyor&rdquo;</em> (Serxweb&ucirc;n Dergisi-124,&nbsp; s. 18) &nbsp;derken, yakalandıktan sonra ise &nbsp;<em>&ldquo;Mustafa Kemal &uuml;lkesi i&ccedil;in, kendi halkı i&ccedil;in d&uuml;nya &ccedil;apında en b&uuml;y&uuml;k m&uuml;cadeleyi veren &ouml;nderlerden biridir. Mustafa Kemal, iyi bir savaş&ccedil;ıydı; iyi bir bağımsızlık&ccedil;ıdır, l&acirc;iktir, bilimseldir, orta&ccedil;ağ ideolojisine karşıdır. Zaten cumhuriyet&ccedil;i olduğunu biliyorsunuz. Mustafa Kemal geleneği budur&rdquo;</em> (A. &Ouml;calan 24 Eyl&uuml;l 2004 Tarihli Avukat G&ouml;r&uuml;şmesi Notları&rsquo;ndan) diyebilmiştir (!)</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, Mustafa Kemal&rsquo;in ittihat&ccedil;ılığına ilişkin yakalanmadan &ouml;nce, <em>&ldquo;M. Kemal işe İttihat Terakkicilikle başlar. Cumhuriyetin kuruluşuyla artık yeni bir d&ouml;nem gelişir. Buna karşı tepkilerin gelişeceği a&ccedil;ıktı. Zaten Ermeniler, Rumlar tasfiye edildikten sonra, son olarak sıra K&uuml;rtlere geliyordu&rdquo;</em> (PKK 5. Kongresi&#39;ne Sunulan Politik Rapor, s. 93-94; Serxweb&ucirc;n 157, s. 5) derken, yakalandıktan sonra ise <em>&ldquo;Bilindiği gibi İttihat Terakki&rsquo;nin merkezi de Yahudi masonlarının almak istedikleri Selanik ve &ccedil;evresidir. Mustafa Kemal İttihat ve Terrakicilerin oyununu bozarak sonu&ccedil;ta Cumhuriyeti kurmuştur&rdquo;</em> (Serxweb&ucirc;n Dergisi-301, s. 40) demiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, yakalanmadan &ouml;nce Mustafa Kemal&rsquo;in mason olduğunu, <em>&ldquo;Genelde İttihat Terakki, &ouml;zelde Mustafa Kemal ekibi mason localarına daha şiddetle bağlıdır. Bu d&ouml;nemde de Siyonizm&rsquo;in merkezi Londra&rsquo;dır&rdquo; </em>(Serxweb&ucirc;n Dergisi -206,&nbsp; s. 15) ifadesiyle iddia ederken,&nbsp; aynı &Ouml;calan yakalandıktan sonra ise <em>&ldquo;&Ouml;yle şekilsel şeylerle, her tarafa bayrak asmakla, M. Kemal&rsquo;in heykelini dikmekle &lsquo;Kemalizm&rsquo; olmaz. M. Kemal iki anlayışla m&uuml;cadele etmiştir: Bir, &lsquo;Panislamizm&rsquo;; iki, &lsquo;Pant&uuml;rkizm&rsquo;. Bir de M. Kemal masonları tasfiye etmeye &ccedil;alışmıştır. Onun i&ccedil;in &lsquo;Mason&rsquo; da diyorlar, ama masonları tasfiye etmeye &ccedil;alışmıştır&rdquo; </em>(Serxweb&ucirc;n Dergisi-307, s. 60-61) &nbsp;der.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Yakalanmadan &ouml;nceki &Ouml;calan, Mustafa Kemal&rsquo;i: <strong><em>&ldquo;M. Kemal&rsquo;de burjuva demokratlığı yok, tam tersine bunun ink&acirc;rı var. Zaten TC&#39;nin dayandığı Osmanlı despotizmi buna fırsat vermez. Kişi olarak da M. Kemal&#39;in b&ouml;yle bir demokratlığı s&ouml;z konusu olmaz. Tamamen bir diktat&ouml;rd&uuml;r&rdquo;</em></strong> (A. &Ouml;calan, S&ouml;m&uuml;rgeci Cumhuriyet Kirli ve Su&ccedil;ludur, s. 150-151) ifadeleriyle azılı bir diktat&ouml;r olarak tanımlarken, ne hikmetse yakalandıktan sonra <em>&ldquo;Devlet ve demokrasi krizi en derin haliyle yaşanıyordu. Bu duruma karşı geriye kalan devlet aygıtları ve toplumsal g&uuml;&ccedil;ler nefsi m&uuml;dafaa, yani &ouml;z savunma durumuna ge&ccedil;mekten başka &ccedil;are bulamamışlardı. Bu tablo karşısında Mustafa Kemal &ouml;nderliği a&ccedil;ık ki Jakoben bir &ouml;zelliği &ccedil;ağrıştırmaktadır. Mustafa Kemal hem kişilik olarak yetişme tarzı gereği, hem de &ouml;z bilin&ccedil; ve irade olarak bu koşulların bi&ccedil;ilmiş kaftanı ve kaptanı durumundadır&rdquo;</em> (A. &Ouml;calan, T&uuml;rkiye&rsquo;de Demokratikleşme Sorunları, K&uuml;rdistan&rsquo;da &Ccedil;&ouml;z&uuml;m Modelleri, s. 20-21; Serxweb&ucirc;n Dergisi-352, s.18) demiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, yakalanmadan &ouml;nce Mustafa Kemal&rsquo;i <strong><em>&ldquo;1920&#39;lerden sonra y&uuml;kselen faşist dalgada Mustafa Kemal&#39;in payı belirgindir. Ger&ccedil;ekten de benzer faşist diktat&ouml;rl&uuml;klerden daha tehlikelidir. Ve bu diktat&ouml;rl&uuml;k g&uuml;n&uuml;m&uuml;ze kadar devam ediyor&rdquo;</em></strong> (Serxweb&ucirc;n Dergisi-168, s. 14) diyerek faşistlikle su&ccedil;larken, yakalandıktan sonra ise <em>&ldquo;Bu Neo-İttihat&ccedil;ılar kendilerine &ldquo;Mustafa Kemalciyiz&rdquo; diyorlar. Ama Mustafa Kemal hi&ccedil;bir zaman Almanya ile ittifak yapmamıştır. O&#39;nun &ccedil;izgisi &ouml;zg&uuml;rl&uuml;k&ccedil;&uuml; ve bağımsızlık&ccedil;ı &ccedil;izgidir. O, d&ouml;nemindeki koşulların dayatması nedeniyle, daha &ccedil;ok İngiltere ve biraz da Sovyetler&#39;le ittifak yapmıştır. Ama hi&ccedil;bir zaman Almanlarla ittifak yapmamış, Alman faşizminin yol a&ccedil;acağı tehlikeleri &ouml;ng&ouml;rm&uuml;şt&uuml;r&rdquo;</em> (A. &Ouml;calan 02 Ocak 2007 Tarihli Avukat G&ouml;r&uuml;şme Notları&rsquo;ndan) diyebilecek kadar kendisi ile &ccedil;elişmiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan&rsquo;ın &ldquo;Mustafa Kemal&rdquo;e ilişkin değerlendirmeleri bu kadarla bitmiyor. (Merak edenler, daha geniş bilgi i&ccedil;in &Ouml;calan&rsquo;ın Mustafa Kemal Okumaları adlı kitaba başvurabilirler)&nbsp;&nbsp; Yine de bu kısa değerlendirme i&ccedil;erisinde, onun kişiliğine ve &ouml;zelliklerine dair bir&ccedil;ok anekdotu bulabileceksiniz. Bir başka ifadeyle,&nbsp; &Ouml;calan&rsquo;ın yakalanmadan &ouml;nceki katı ve &ouml;d&uuml;ns&uuml;z muhalifliğinin, yakalanma sonrasında nasıl değiştiği rahatlıkla g&ouml;r&uuml;lebilecektir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Amacımız, yakalanmadan &ouml;nceki ve sonraki &Ouml;calan&rsquo;lar arasındaki derin &ccedil;elişkiyi, d&uuml;ş&uuml;nsel ve ideolojik par&ccedil;alanmışlığı, yaşadığı travmayı ve kendi i&ccedil;indeki kavgayı ve &Ouml;calan&rsquo;ın tenakuzlarla dolu kişiliğini ortaya &ccedil;ıkarmaktır. &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Ekleme Tarihi: 21 Mayıs 2015 - Perşembe

Öcalan’ın Mustafa Kemal Okumaları

<p>&Ouml;calan, 30 Kasım 2005 tarihli Avukat G&ouml;r&uuml;şme Notları&rsquo;nda: <em>&ldquo;Mustafa Kemal&rsquo;in 1920&rsquo;li yıllarda oynadığı rol&uuml; 2000&rsquo;li yıllarda oynayacak bir &lsquo;K&uuml;rt&rsquo; Mustafa Kemal&rsquo;e ihtiya&ccedil; vardır&rdquo;</em> diyordu.&nbsp; Ve Kamuoyu &Ouml;calan&rsquo;ın bu a&ccedil;ıklaması karşısında şaşkınlığını gizleyememiş, ne demek istediğini de anlayamamıştı.</p> <p>&nbsp;</p> <p>T&uuml;rkiye&rsquo;nin en hassas konusunun &ouml;znesi durumundaki şahsı, yani Abdullah &Ouml;calan&rsquo;ı baz almak... Biliyorum, bir&ccedil;ok kişi gibi &ldquo;Neden &Ouml;calan&rdquo;, &ldquo;Ne m&uuml;nasebet?&rdquo; diyebilirsiniz. &nbsp;Bu konuda haklı da olabilirsiniz. Ama bize g&ouml;re &uuml;lkenin en b&uuml;y&uuml;k sorunu kabul edilen bir sorunun temel &ccedil;&ouml;z&uuml;m&uuml;, o sorunun başındaki şahsın tanınması ve tanımlanmasıyla m&uuml;mk&uuml;n olabilir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>İşte bu saptama bağlamında, şahsi inan&ccedil;, d&uuml;ş&uuml;nce ve eğilimlerimi bir yana bırakarak, kendimden en ufak bir iz dahi yansıtmadan, &Ouml;calan&rsquo;ı baz alarak bir &ccedil;alışma yaptık. &Ouml;calan&rsquo;ın i&ccedil;yapısı ancak karakter kodları, d&uuml;ş&uuml;nsel derinliği ya da y&uuml;zeyselliği, eğilimleri, inan&ccedil; d&uuml;nyası ve hedeflerini, &Ouml;calan&rsquo;ın aynası ve r&ouml;ntgeni diyebileceğimiz yazıları incelendiğinde anlaşılabilecek ve g&ouml;r&uuml;lebilecektir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Yıllardır T&uuml;rkiye&rsquo;nin g&uuml;ndeminden d&uuml;şmeyen ve h&acirc;lihazırda da d&uuml;şmeyeceğe benzeyen &Ouml;calan ve PKK, değişik &ccedil;evrelerce kendi algı ve ilgi d&uuml;nyalarına paralel d&uuml;şen tahlil ve analizlere tabi tutulmuştur. &Ouml;calan bu g&uuml;ne kadar ya tanınmadı ya da tanınmak istenmedi. Zamanında ve zemininde, yani T&uuml;rkiye ger&ccedil;ekliğinde, kendi &ouml;zel -yerel şartları i&ccedil;inde &Ouml;calan&rsquo;ın kişisel kodları &ccedil;&ouml;z&uuml;lm&uuml;ş olsaydı, onun ideolojisi, ruh d&uuml;nyası ve d&uuml;nya perspektifi &uuml;zerinde durulup analizler ve kriminal &ccedil;alışmalar yapılabilseydi, bug&uuml;n &ccedil;ok daha farklı bir noktada bulunabilirdik</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, Mustafa Kemal&rsquo;in kişiliğine ilişkin yakalanmadan &ouml;nce, <em>&ldquo;</em><em>Şimdi M. Kemal&rsquo;i &ccedil;ok iyi g&ouml;r&uuml;yorum. Onunla karşı karşıya olmayı, kurnazlıklarını, al&ccedil;aklıklarını y&uuml;z&uuml;ne s&ouml;ylemeyi &ccedil;ok isterdim. İktidarlaşmış ama neye dayanarak? Bazıları &lsquo;Devrimci&rsquo;, &lsquo;Kurtuluş&ccedil;u&rsquo; diyor&rdquo;</em> (Serxweb&ucirc;n Dergisi-124,&nbsp; s. 18) &nbsp;derken, yakalandıktan sonra ise &nbsp;<em>&ldquo;Mustafa Kemal &uuml;lkesi i&ccedil;in, kendi halkı i&ccedil;in d&uuml;nya &ccedil;apında en b&uuml;y&uuml;k m&uuml;cadeleyi veren &ouml;nderlerden biridir. Mustafa Kemal, iyi bir savaş&ccedil;ıydı; iyi bir bağımsızlık&ccedil;ıdır, l&acirc;iktir, bilimseldir, orta&ccedil;ağ ideolojisine karşıdır. Zaten cumhuriyet&ccedil;i olduğunu biliyorsunuz. Mustafa Kemal geleneği budur&rdquo;</em> (A. &Ouml;calan 24 Eyl&uuml;l 2004 Tarihli Avukat G&ouml;r&uuml;şmesi Notları&rsquo;ndan) diyebilmiştir (!)</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, Mustafa Kemal&rsquo;in ittihat&ccedil;ılığına ilişkin yakalanmadan &ouml;nce, <em>&ldquo;M. Kemal işe İttihat Terakkicilikle başlar. Cumhuriyetin kuruluşuyla artık yeni bir d&ouml;nem gelişir. Buna karşı tepkilerin gelişeceği a&ccedil;ıktı. Zaten Ermeniler, Rumlar tasfiye edildikten sonra, son olarak sıra K&uuml;rtlere geliyordu&rdquo;</em> (PKK 5. Kongresi&#39;ne Sunulan Politik Rapor, s. 93-94; Serxweb&ucirc;n 157, s. 5) derken, yakalandıktan sonra ise <em>&ldquo;Bilindiği gibi İttihat Terakki&rsquo;nin merkezi de Yahudi masonlarının almak istedikleri Selanik ve &ccedil;evresidir. Mustafa Kemal İttihat ve Terrakicilerin oyununu bozarak sonu&ccedil;ta Cumhuriyeti kurmuştur&rdquo;</em> (Serxweb&ucirc;n Dergisi-301, s. 40) demiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, yakalanmadan &ouml;nce Mustafa Kemal&rsquo;in mason olduğunu, <em>&ldquo;Genelde İttihat Terakki, &ouml;zelde Mustafa Kemal ekibi mason localarına daha şiddetle bağlıdır. Bu d&ouml;nemde de Siyonizm&rsquo;in merkezi Londra&rsquo;dır&rdquo; </em>(Serxweb&ucirc;n Dergisi -206,&nbsp; s. 15) ifadesiyle iddia ederken,&nbsp; aynı &Ouml;calan yakalandıktan sonra ise <em>&ldquo;&Ouml;yle şekilsel şeylerle, her tarafa bayrak asmakla, M. Kemal&rsquo;in heykelini dikmekle &lsquo;Kemalizm&rsquo; olmaz. M. Kemal iki anlayışla m&uuml;cadele etmiştir: Bir, &lsquo;Panislamizm&rsquo;; iki, &lsquo;Pant&uuml;rkizm&rsquo;. Bir de M. Kemal masonları tasfiye etmeye &ccedil;alışmıştır. Onun i&ccedil;in &lsquo;Mason&rsquo; da diyorlar, ama masonları tasfiye etmeye &ccedil;alışmıştır&rdquo; </em>(Serxweb&ucirc;n Dergisi-307, s. 60-61) &nbsp;der.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Yakalanmadan &ouml;nceki &Ouml;calan, Mustafa Kemal&rsquo;i: <strong><em>&ldquo;M. Kemal&rsquo;de burjuva demokratlığı yok, tam tersine bunun ink&acirc;rı var. Zaten TC&#39;nin dayandığı Osmanlı despotizmi buna fırsat vermez. Kişi olarak da M. Kemal&#39;in b&ouml;yle bir demokratlığı s&ouml;z konusu olmaz. Tamamen bir diktat&ouml;rd&uuml;r&rdquo;</em></strong> (A. &Ouml;calan, S&ouml;m&uuml;rgeci Cumhuriyet Kirli ve Su&ccedil;ludur, s. 150-151) ifadeleriyle azılı bir diktat&ouml;r olarak tanımlarken, ne hikmetse yakalandıktan sonra <em>&ldquo;Devlet ve demokrasi krizi en derin haliyle yaşanıyordu. Bu duruma karşı geriye kalan devlet aygıtları ve toplumsal g&uuml;&ccedil;ler nefsi m&uuml;dafaa, yani &ouml;z savunma durumuna ge&ccedil;mekten başka &ccedil;are bulamamışlardı. Bu tablo karşısında Mustafa Kemal &ouml;nderliği a&ccedil;ık ki Jakoben bir &ouml;zelliği &ccedil;ağrıştırmaktadır. Mustafa Kemal hem kişilik olarak yetişme tarzı gereği, hem de &ouml;z bilin&ccedil; ve irade olarak bu koşulların bi&ccedil;ilmiş kaftanı ve kaptanı durumundadır&rdquo;</em> (A. &Ouml;calan, T&uuml;rkiye&rsquo;de Demokratikleşme Sorunları, K&uuml;rdistan&rsquo;da &Ccedil;&ouml;z&uuml;m Modelleri, s. 20-21; Serxweb&ucirc;n Dergisi-352, s.18) demiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan, yakalanmadan &ouml;nce Mustafa Kemal&rsquo;i <strong><em>&ldquo;1920&#39;lerden sonra y&uuml;kselen faşist dalgada Mustafa Kemal&#39;in payı belirgindir. Ger&ccedil;ekten de benzer faşist diktat&ouml;rl&uuml;klerden daha tehlikelidir. Ve bu diktat&ouml;rl&uuml;k g&uuml;n&uuml;m&uuml;ze kadar devam ediyor&rdquo;</em></strong> (Serxweb&ucirc;n Dergisi-168, s. 14) diyerek faşistlikle su&ccedil;larken, yakalandıktan sonra ise <em>&ldquo;Bu Neo-İttihat&ccedil;ılar kendilerine &ldquo;Mustafa Kemalciyiz&rdquo; diyorlar. Ama Mustafa Kemal hi&ccedil;bir zaman Almanya ile ittifak yapmamıştır. O&#39;nun &ccedil;izgisi &ouml;zg&uuml;rl&uuml;k&ccedil;&uuml; ve bağımsızlık&ccedil;ı &ccedil;izgidir. O, d&ouml;nemindeki koşulların dayatması nedeniyle, daha &ccedil;ok İngiltere ve biraz da Sovyetler&#39;le ittifak yapmıştır. Ama hi&ccedil;bir zaman Almanlarla ittifak yapmamış, Alman faşizminin yol a&ccedil;acağı tehlikeleri &ouml;ng&ouml;rm&uuml;şt&uuml;r&rdquo;</em> (A. &Ouml;calan 02 Ocak 2007 Tarihli Avukat G&ouml;r&uuml;şme Notları&rsquo;ndan) diyebilecek kadar kendisi ile &ccedil;elişmiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan&rsquo;ın &ldquo;Mustafa Kemal&rdquo;e ilişkin değerlendirmeleri bu kadarla bitmiyor. (Merak edenler, daha geniş bilgi i&ccedil;in &Ouml;calan&rsquo;ın Mustafa Kemal Okumaları adlı kitaba başvurabilirler)&nbsp;&nbsp; Yine de bu kısa değerlendirme i&ccedil;erisinde, onun kişiliğine ve &ouml;zelliklerine dair bir&ccedil;ok anekdotu bulabileceksiniz. Bir başka ifadeyle,&nbsp; &Ouml;calan&rsquo;ın yakalanmadan &ouml;nceki katı ve &ouml;d&uuml;ns&uuml;z muhalifliğinin, yakalanma sonrasında nasıl değiştiği rahatlıkla g&ouml;r&uuml;lebilecektir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Amacımız, yakalanmadan &ouml;nceki ve sonraki &Ouml;calan&rsquo;lar arasındaki derin &ccedil;elişkiyi, d&uuml;ş&uuml;nsel ve ideolojik par&ccedil;alanmışlığı, yaşadığı travmayı ve kendi i&ccedil;indeki kavgayı ve &Ouml;calan&rsquo;ın tenakuzlarla dolu kişiliğini ortaya &ccedil;ıkarmaktır. &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.